Lezen op School

Altijd fijne leesboeken, goed en gemakkelijk geregeld. In de klas, in de bieb, in de kinderopvang, tijdens de Voorleesdagen en de Kinderboekenweek. Omdat lezen leuk is. En belangrijk!

Wie zijn wij?

Lezen op School is een activiteit van Boekhandel van Noord. De boekhandel is sinds 1970 gevestigd op het Buikslotermeerplein 70, winkelcentrum Boven ’t Y, in Amsterdam-Noord. Wij hebben een ruime kinderboekenafdeling en adviseren graag over boeken in de klas, in de schoolbibliotheek of in de kinderopvang. We leveren de boeken meestal zonder extra kosten bij je af.

Kom gerust langs of neem contact op via e-mail: info@lezenopschool.nl, telefoon: 020-6372601, Whatsapp: 06-83347148, of gebruik het contactformulier.

Victoria Borsch, Nathalie Scheffer, Patty van der Werf en Frank Reijgwart

Wat zeggen anderen over ons

Vorig jaar zijn wij begonnen met het herinrichten van onze schoolbibliotheek. Allereerst moest er gesaneerd worden. Leesplezier bevorderen betekent dat je een leuk en goed aanbod moet hebben. Met hulp van Nathalie is veel werk verzet en hebben wij inmiddels een prachtige bibliotheek voor onze leerlingen. Wij hebben een maandabonnement afgesloten zodat wij elke maand nieuwe boeken ontvangen. Super leuk! Onze leerlingen kunnen zelf ook hun wensen achterlaten in de ideeënbus op school. Deze wensen delen wij weer met Van Noord. Hoe mooi wil je het hebben. Onze leerlingen zijn erg blij met onze nieuwe bibliotheek. Echt een aanrader!
Philles van Baaijen, OBS De Weidevogel, Ransdorp

Het maandabonnement van boekhandel van Noord is echt een uitvinding! Onze schoolbieb is nu altijd gevuld met de nieuwste boeken, dar hebben wij geen omkijken naar. Door middel van een vast bedrag per maand, krijgen wij de nieuwste boeken geleverd. Een gevarieerd aanbod, met daarin de populaire titels, maar ook met titels die minder snel worden gekozen door de kinderen zelf. Door deze boeken tijdens boekpromoties in de klas aan te bieden, krijgen de kinderen meer inzicht in wat er allemaal in de bieb staat. Boekhandel van Noord heeft veel kennis en is altijd bereid om mee te denken. Een aanwinst voor onze bieb!

Gina van der Werf, 2e Daltonschool, Amsterdam

Als basisschool zijn wij erg blij en tevreden met het maandabonnement dat wij hebben bij Boekhandel van Noord. We kunnen zelf aangeven wat het maandbedrag mag zijn en daarmee krijgen we elke maand de nieuwste boeken of boeken die aantrekkelijk geprijsd zijn. Een belangrijk aspect is ook dat er nu boeken binnen de schoolbieb komen die wij als volwassenen minder snel zouden kiezen (bij ons bijvoorbeeld de comic novel). Daarnaast is er altijd bereidheid om extra mee te denken bij speciale thema’s, denk aan de Kinderboekenweek, de Lentekriebels of 4/5 mei. Mocht een boek na inzage niet bevallen of reeds in de schoolbieb aanwezig zijn, kunnen we deze altijd probleemloos omruilen. Een aanrader voor elke schoolbieb!

Jeanet Sybesma-Plat, Katholieke basisschool ‘t Zonnewiel, Almere

Mogen wij hier jouw mening over ons plaatsen? Mail je quote naar ons (info@lezenopschool.nl) zodat wij hem kunnen plaatsen.

Naam?, School?