Lezen op School – de boekenservice voor school en kinderopvang van Boekhandel van Noord

Lezen is leuk. En belangrijk! Hoe zorg je voor fijne boeken op school en in de kinderopvang, die de kinderen graag uitzoeken en waar ze plezier aan beleven? Hoe verzamel je de juiste boeken bij projecten en thema’s? Hoe hou je de schoolbibliotheek fris en actueel, binnen het budget?

Wij kunnen hierbij helpen. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend en informatief gesprek. Je kunt ons bereiken via e-mail: info@lezenopschool.nl, telefoon: 020-6372601, Whatsapp: 06-83347148 of vul ons contactformulier in.

Wat zijn de mogelijkheden?

• Veel boeken leveren we uit onze uitgebreide voorraad, en we bestellen graag ieder leverbaar boek voor je. Indien mogelijk komen we de bestelde boeken persoonlijk brengen, uiteraard zonder extra kosten.
  • Heb je boeken over een bepaald onderwerp nodig voor een thema of project? Geef je wensen aan, dan stellen wij een selectie voor. Toch niet het juiste boek? Retourneren of ruilen kan altijd.
  • De schoolbibliotheek altijd up-to-date? Wij helpen graag. We kunnen meekijken, en een voorstel voor aanvulling of vervanging doen. Voor de oude boeken die niet meer gelezen worden, zoeken we een passende bestemming. En het kan nog gemakkelijker! Periodiek kunnen we nieuwe boeken voor de bibliotheek leveren. De school bepaalt de kaders: niveau, onderwerp of thema, budget, frequentie, etc.
  • Wil je nooit meer een bestelmoment missen van lespakketten en boeken voor de Kinderboekenweek en de Voorleesdagen? Ruim op tijd sturen we een herinnering aan de bestelmomenten. De bestelde lespakketten en boeken worden tijdig voor aanvang van de Kinderboekenweek of Voorleesdagen afgeleverd, in de aantallen die je wilt.
  • Ook leuk en nuttig: een boekenmarkt op locatie bij een thema, project of auteursbezoek. Desgewenst kunnen we bemiddelen als je een kinderboekenschrijver wilt uitnodigen.
  • Jaarlijks in september organiseren wij een Juffen- en Meestersavond. Tijdens die avond informeren we je over de komende Kinderboekenweek, de Thematitels, de Griffels en Penselen, het lespakket en mooie actuele en nieuw verschenen boeken. Zo ben je één avond helemaal bijgepraat! Deelname aan deze avond is gratis voor alle leerkrachten.
  • Speciale wensen? Informeer naar de mogelijkheden.

ledere school is uniek. Daarom is onze dienstverlening steeds maatwerk. Precies op maat voor iedere school. Neem gerust vrijblijvend contact op, zodat we samen kunnen kijken wat wij kunnen doen!

Wat kost onze dienstverlening?
Vrijwel al onze dienstverlening is gratis: selecteren, adviseren, signaleren, bestellen, verpakken, factureren, bezorgen en het organiseren van de Juffen- en Meestersavonden hoort er gewoon bij, vinden wij. Sommige speciale wensen kunnen we tegen kostprijs honoreren. Voor de boeken geldt de door de uitgever vastgestelde prijs, dat is de prijs die alle (internet-) boekhandels ook rekenen, minus de scholenkorting. Je krijgt dus meer dienstverlening, en je betaalt minder dan bij veel andere aanbieders.

Lezen op School – Altijd fijne leesboeken, goed en gemakkelijk geregeld. In de klas, in de bieb, in de kinderopvang, tijdens de Voorleesdagen en de Kinderboekenweek. Omdat lezen leuk is. En belangrijk!