Winnaar Leespluim bekend

De Sardes Leespluim is een bekroning van kwalitatief goede en veelzijdig bruikbare (prenten)boeken voor jonge kinderen (0-6 jaar). Iedere maand wordt er een Leespluim door een onafhankelijke jury aan een recent uitgebracht kinderboek toegekend.

De Leespluim van april is voor het boek Thuis van Mark Janssen:

Thuis is een groot uitgevoerd prentenboek zonder woorden, met zeer veel details. De grote, fel gekleurde pagina’s vol natuur en dieren laten de lezer het verhaal zelf invullen en roepen veel vragen op. Waar komt het ruimtewezen vandaan? Hoe word je vrienden met iemand, ook als jouw taal voor die ander waarschijnlijk onbegrijpelijk is? Misschien zou je zelf ook wel in zo’n overweldigende natuur willen leven of iemand willen ontmoeten voor wie alles nieuw is en samen ontdekken hoe je elkaar dingen kunt vertellen.”

Om de toepasbaarheid van de Leespluimboeken te vergroten – voor gebruik in de kinderopvang, VVE en het onderbouw basisonderwijs – ontwikkelt Sardes bij elk bekroond boek leuke, bijpassende activiteiten. Meer info hierover vind je hier.