Kinderjury

…En wat vinden de kinderen er zelf van? De Kinderjuryprijs is de lezersprijs van de Kinderboekenweek.

Iedereen mag meedoen aan de Kinderjury. Tijdens de Leesweken gaan kinderen van 6 t/m 12 lekker lezen. Alle boeken die het voorgaande jaar zijn verschenen dingen mee, maar om kinderen te helpen kiezen zijn er ook twee Tiplijsten. Deze lijsten met in totaal 50 boeken zijn zorgvuldig samengesteld door een onafhankelijk comité. Klik hier en hier om de meest recente Tiplijsten te downloaden.

In de Stemweek brengen de lezers een stem uit op hun favoriete boek. Er zijn twee leeftijdscategorieën: van 6 t/m 9 jaar en 10 t/m 12 jaar.

De Prijsuitreiking vindt jaarlijks in mei plaats.

Winnaar 10 t/m 12 jaar 2023

Lespakket Kinderjury

Compleet pakket met materialen en lessuggesties om mee te doen met de Kinderjury.

Bestelformulieren

Bestel hier gemakkelijk de favoriete boeken van de Kinderjury en het lespakket.