Kinderboekenweek2024-02-08T09:05:43+02:00
logo Lezen op school jongen en meisje zitend lezen

Kinderboekenweek 2024: Lekker eigenwijs!

De Kinderboekenweek is van 2 t/m 13 oktober 2024

Kinderboeken zitten vol met sterke personages die ons laten zien hoe leuk het is om lekker te doen wat jij wilt. Van de brutale versjes van Annie M.G. Schmidt tot boeken vol eigenwijze figuren die het op hun eigen manier doen. Van Matilda tot Mees Kees en van de NEEhoorn tot de dappere ridster. Ga mee naar werelden waar drie maal drie zes is, waar je niet naar je ouders hoeft te luisteren en waar je de hele dag ijs kunt eten. Duik in een boek en vier het dwars zijn! Deze Kinderboekenweek lezen we boeken over personages die een tikkeltje tegendraads en lekker eigenwijs zijn.

Pieter Koolwijk schrijft dit jaar het Kinderboekenweekgeschenk. Noëlle Smit maakt het Prentenboek van de Kinderboekenweek. Het thema van de Kinderboekenweek 2024 is Lekker eigenwijs!

Nieuws Kinderboekenweek

Thematitels