Geef een (prenten)boek cadeau

Aan wie geef jij een (prenten)boek cadeau?

Alle kinderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken, is de missie van Geef een boek cadeau en Geef een prentenboek cadeau. Wat zou het mooi zijn als ieder kind een eigen verzameling met de mooiste kinderboeken heeft – met als resultaat dat boeken een vaste plaats krijgen in zijn of haar leven. Om die boekenkast te vullen, bundelen boekhandels en diverse partners ieder jaar hun krachten om  in het voorjaar een jeugdboek en een prentenboek beschikbaar te stellen voor een klein bedrag.

Geef een boek cadeau!

Mees Kees – Een pittig klasje is de titel van de campagne Geef een boek cadeau 2024.

Mees Kees – Een pittig klasje is een ode aan de leerkracht. Wie wil er nu niet bij zo’n meester in de klas zitten? Zowel leerlingen als leerkrachten (en natuurlijk stagiairs) kunnen zich met dit grappige en hartverwarmende verhaal identificeren. Mees Kees heeft nog geen diploma, maar hij doet het nu al uit-ste-kend! Het is ideale titel voor kinderen in groep 5 en 6 om zelf te lezen. En voor jongere kinderen om samen te lezen of natuurlijk voor te lezen.

Het is de bedoeling dat ieder kind in Nederland in februari Mees Kees krijgt. Én leest.

De auteur van Mees Kees is Mirjam Oldenhave. Zij wilde als kind juf worden en was gek op lezen. Ze heeft ondertussen meer dan 40 boeken geschreven. Acht daarvan werden in de afgelopen jaren getipt door de Nederlandse Kinderjury en drie boeken kregen een Vlag en Wimpel van de Griffeljury. Haar bekendste boekenserie is toch wel Mees Kees, waarvan ook diverse films, een televisieserie en musicals zijn gemaakt.

De Geef een boek cadeau-editie van Mees Kees is vanaf 2 februari 2024 voor € 2,99 verkrijgbaar zolang de voorraad strekt. Scholen kunnen deze uitgave eventueel (vooruit)bestellen per doos van 32 exemplaren (€ 95,68 per doos).

Geef een prentenboek cadeau!

Kom uit die kraan!! is de titel van de campagne Geef een prentenboek cadeau 2024.

Kinderen mogen niet op een bouwplaats komen, dat weet Bart best. Op een dag kruipt hij toch onder het hek door en bestuurt de wals, de cementwagen en de hijskraan. Waarom doet hij dat?

Kom uit die kraan!! is een boek dat kinderen zal inspireren om hun dromen na te jagen en avontuurlijk te zijn. Het is een perfect boek om voor te lezen aan jonge kinderen, maar ook zeker geschikt voor iets oudere kinderen die zelf willen lezen. Kortom, een absolute aanrader voor iedereen die houdt van avontuur, spanning en een humor!Kom uit die kraan!! is geschreven door Tjibbe Veldkamp en geïllustreerd door Alice Hoogstad.

De Geef een prentenboek cadeau-editie van Kom uit die kraan!! is vanaf 17 mei 2024 voor € 2,99 verkrijgbaar zolang de voorraad strekt. Scholen kunnen deze uitgave eventueel (vooruit)bestellen per doos van 24 exemplaren  (€ 71,76 per doos).

Doneren in de boekhandel

Geef een (prenten)boek cadeau heet niet voor niets zo: de actie biedt de mogelijkheid om boeken te doneren. En als je heel graag wilt geven, maar niet weet aan wie, helpen we!

Bij Boekhandel van Noord is het mogelijk een exemplaar van deze speciale uitgaven te kopen en te plaatsen op het hiervoor gereserveerde boekenplankje in de winkel. Wij zorgen ervoor dat alle boeken op dat boekenplankje gedoneerd worden aan een goed doel. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat zo veel mogelijk kinderen in Nederland de mooiste kinder- en jeugdboeken zelf in hun bezit krijgen.

geef een boek cadeau